יום שני, 19 באוקטובר 2015

מילים יוצרות מציאות

בעיקרון אני טיפוס שמתחיל מההתחלה אבל בגלל שקבלתי עיצה טובה לעשות כל פעם משהו קצת אחרת אני אדלג על ההתחלה (תוך שמירת הזכות לחזור אליה בעתיד...) ואקפוץ כמה שלבים קדימה.

בפעם הראשונה ששמעתי את המילים "מילים יוצרות מציאות" זה נשמע לי מגוחך במקרה הטוב ומעט מפוקפק במקרה הרע.
"נו באמת" רטנתי "עוד מעט תשלחי אותי לראות את הסוד..."
"
אל תזלזל בסוד" היא חייכה אלי "אבל הוא לא רלוונטי כרגע, כי אני לא אמרצי שהמחשבות משנות מציאות אלא מילים. וגם לא אמרתי את המציאות הכללית אלא את המציאות הפרטית שלך...."

"אני מקווה שהמילים שמשנות מציאות שאת הולכת ללמד אותי הן לא הוקוס פוקס או אבראקדברא"

"לא, הן מילים הרבה יותר פשוטות. למשל צריך ורוצה. המילה רוצה שייכת למשפחת האין ברירה, כשאתה משתמש בה אתה בעצם משלה את עצמך שאין לך ברירה. אתה קורבן. אתה חסר שליטה. אין לך ברירה ואין עוד אפשרויות. כשאתה משתמש במילה רוצה אתה מחליט, אתה לוקח אחריות. אתה הופך מפסיבי לאקטיבי. נניח אתה אומר אני חייב לקנות לאשתי מתנה- כלומר אתה לא בוחר, אין לך ברירה ככה גם תראה המתנה שלך - מחווה של אין ברירה. לעומת זאת אם תגיד שאתה רוצה לקנות מתנה הכל יראה אחרת"
"טוב מתנה זה ברור" אמרתי "אבל מה אם חשבון החשמל? אני דיי משוכנע שאני לא רוצה לשלם אותו אלא מוכרח"
"אתה משלם את חשבון החשמל כי אתה רוצה לראות טלווזיה בערב, כי אתה רוצה לקרוא ספר. אתה יכול להסתדר גם בלי חשמל, אתה יכול לבנות גנרטור ולייצר לעצמך חשמל. יש לך הרבה אפשרויות אתה בוחר באחת מהן כי אתה רוצה."

הרגשתי איך לאט לאט המלים שלה משנות את המציאות שלי.

"אני מבין למה את מתכוונת אבל איך עצם המילים משנות את המציאות?"

"אכמו שספורטאי מלמד את השרירים שלו,  דרך תרגול, . הוא מתאמן ומרחיב את טווח התנועה שלו, הוא מתאמן ומגדיל את כושר הסיבולת שלו, הוא מתאמן והוא מצליח לעשות דברים שלא חשב שהוא מסוגל לעשות. כך ניתן ליצור לעצמנו סיפור חיים חדש, מציאות חדשה באמצעות אימוץ שפה חדשה.  המילים שאנחנו רגילים להגיד הן מראה להתנהגות שלנו ולהיפך. זה פועל כמו קסם, אנחנו עוצרים לחשוב על המילים שאנחנו בוחרים לומר ובעצם העצירה אנחנו כבר משנים את האוטומט שלנו. "

לקח לי זמן אבל לאט לאט השתכנעתי, ותרגלתי, והפנמתי.

אתם קוראים יקרים ודאי עוד ספקנים אבל אם אתם רוצים להתאמן ולשנות את החיים שלכם תתחילו בלקרוא את זה...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

KB-coach - אימון אישי, ייעוץ זוגי » ייעוץ זוגי