יום שבת, 5 במרץ 2016

מה זה בעצם אימון אישי

מה זה בעצם אימון אישי?
השאלה הזאת תמיד מזכירה לי את הסיפור הבא:
דג צעיר ודג מבוגר משוחחים. הדג הצעיר אומר למבוגר " תגיד כל הזמן אני שומע שמדברים על הים, אבל אף פעם לא ראיתי את הים ואני לא יודע מה זה, זה בכלל קיים?"
הדג המבוגר אומר לו "כל מה שמסביבך, כל מה שהכרת כל החיים, כל המקומות שהיית בהם כל החיים שלך וגם אתה ואני, הכל זה הים"
למה זה מזכיר לי את זה?
מכיוון שפתאום לאחרונה נזכרו בכל העניין של האימון אבל למעשה אנחנו מכירים אותו מרגע שנולדנו.
מאז שנולדנו אנחנו מציבים לעצמינו מטרות, מחלקים אותם ליעדים קטנים יותר ופועלים להשיג אותם. איך למדנו להחזיק דברים? קודם למדנו להפעיל את היד, לתרגם מגע  וחושים לנתונים שהמח שלנו יכול לעבד. אחר כך למדנו לכוון לאן לשלוח את היד, לאמוד את המרחק ואז כמובן להגיעלעצם ולאחוז אותו. איך למדנו ללכת? קודם זחלנו ואז נעמדנו ואז התחלנו לדדות קדימה.
כל פעולה למדנו לחלק להרבה חלקים קטנים.
כך גם באימון אנחנו לומדים להציב לעמינו מרות. אנחנו מחלקים אותם לייעדים. אנחנו מחליטים איך נמדוד את ההתקדמות שלנו. מכינים תכנית להשגת היעדים וקדימה....
מומלץ בחום לקרוא את ההסבר המקיף לאימון אישי ולפגישת אימון אישי.

נושא נוסף שהולך יד ביד עם האימון האישי. הוא : חשיבה חיובית. הסיבה שהשניים קשורים ה לזה היא שיש מערכת של איזון חוזר בניהם. האימון האישי הוא תהליך קשה בו אנחנו פועלים  כנגד האינסטינקטים שלנו. במהלך האימון אנו עושים גם טעויות. את על זה קל יותר לעבור כאשר אנו משתמשים בחשיבה חיובית. החשיבה החיובית גורמת לנו להתמודד עם הקשיים של האימון ולהאמין בהצלחתו גם בשלבים הקשים.
ניתן להשתמש בתהליך אימון אישי כדי לסגל דפוסי חשיבה של מחשבה חיובית. תהליך האימון במקרה כזה משתמש בתהליכים קוגנטיביים, על ידי הפסקת האוטומטיות בתגובות שלנו והחלפתן בתגובות שונות ממה שהורגלנו לו. המחשבות השליליות מוחלפות במחשבות חיובייות, ועל ידי חזרה הדברים מוטמעים והופכים לטבע שני.
בהצלחה בתהליך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

KB-coach - אימון אישי, ייעוץ זוגי » ייעוץ זוגי